درمان کبودی پوست با 4 روش درمان خانگی

کبودی مشکلی است که در اثر آسیب دیدن و خونریزی های خفیف زیر پوستی رخ می دهد. عواملی مانند تروما و پاره شدن مویرگ های زیر پوستی می تواند باعث بروز کبودی پوست شود. بیشتر کبودی های پوست پس از گذشت چند روز کمرنگ شده و خود به خود از بین می روند و جای نگرانی ندارد. اما اگر کبودی پوست شما طولانی شد یا می خواهید سریع تر برطرف کنید این 4 روش درمان خانگی را امتحان نمایید.

یخ

علت اصلی ایجاد و گسترش کبودی جریان خون است. شما می توانید با کمک یخ از میزان جریان خون به نقطه ی آسیب دیده بکاهید و بدین ترتیب از گسترش کبودی و تورم آن جلوگیری نمایید. کمی یخ را در کیسه قرار داده و در حوله ای نازک بپیچید و به مدت 10 دقیقه بر روی کبودی خود قرار دهید. 20 دقیقه ی بعد مجددا این روش را تکرار نمایید.

باند کشی

برای کاهش درد و تورم ناشی از کبودی و برطرف شدن آن می توانید با باند کشی محل کبودی خود را ببندید. این بهترین روش برای وارد کردن فشار به منطقه ی آسیب دیده است. وارد کردن فشار به درمان سریع تر کبودی شما کمک خواهد کرد.

کرم ویتامین k

یکی از بهترین روش ها برای درمان کبودی پوست به خصوص کبودی های پس از انجام لیزر استفاده از کرم های حاوی ویتامین k است. این کرم ها به لخته شدن خون کمک زیادی می کند از این رو اگر می خواهید کبودی پوست شما زودتر برطرف شود روزانه 2 بار کرم ویتامین k بر روی کبودی خود بمالید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبودی می باشد. کافی است کمی ژل آلوئه ورای تازه و خالص را بر روی محل کبودی خود بمالید. این کار به کاهش درد و التهاب ناشی از کبودی کمک زیادی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.