درمان فیستول مقعدی را شروع کنید

مراقبت های فیستول مقعدی باعث درمان قطعی نمی شود بلکه بیمار را تسکین می دهد و روند درمان را سرعت می بخشد. بنابراین حتما باید به پزشک مراجعه کنید و درمان های لازم را انجام دهید.

مراجعه به پزشک برای درمان فیستول مقعدی

تشخیص بیماری فیستول مقعدی توسط معاینه بصری صورت می گیرد با این حال ممکن است شما برای تشکیل پرونده و شروع روند درمان به آزمایش های زیر نیازمند شوید. این به تشخیص پزشک شما بستکی دارد.

  • توموگرافی کامپیوتری (سیتی اسکن)
  • MRI
  • فیستول گرافی
  • سونوگرافی
  • آزمایش های میکروبیولوژیک

انجام عمل جراحی برای درمان فیستول

شایع ترین نوع درمان فیستول مقعدی، جراحی است. این جراحی “فیستولوتومی” نام دارد. جراحی فیستول مقعدی دربیش از ۸۵ درصد موارد موثر است.

از دستورات پزشک پیروی کنید

این فوق العاده مهم است که پس از شروع درمان فیستول مقعدی و بعد از جراحی با پزشک خود در ارتباط باشید و از دستورات او پیروی کنید. فیستول یک عامل ثانویه است بنابراین باید با پزشک همراه باشید تا مشکل اصلی که باعث ایجاد فیستول شده را پیدا کنید و آن را از بین ببرید. مصرف دارو ها و آنتی بیوتیک ها را فقط تحت نظر پزشک شروع کنید.

منبع: بیچشک

درمان کبودی پوست با 4 روش درمان خانگی

کبودی مشکلی است که در اثر آسیب دیدن و خونریزی های خفیف زیر پوستی رخ می دهد. عواملی مانند تروما و پاره شدن مویرگ های زیر پوستی می تواند باعث بروز کبودی پوست شود. بیشتر کبودی های پوست پس از گذشت چند روز کمرنگ شده و خود به خود از بین می روند و جای نگرانی ندارد. اما اگر کبودی پوست شما طولانی شد یا می خواهید سریع تر برطرف کنید این 4 روش درمان خانگی را امتحان نمایید.

یخ

علت اصلی ایجاد و گسترش کبودی جریان خون است. شما می توانید با کمک یخ از میزان جریان خون به نقطه ی آسیب دیده بکاهید و بدین ترتیب از گسترش کبودی و تورم آن جلوگیری نمایید. کمی یخ را در کیسه قرار داده و در حوله ای نازک بپیچید و به مدت 10 دقیقه بر روی کبودی خود قرار دهید. 20 دقیقه ی بعد مجددا این روش را تکرار نمایید.

باند کشی

برای کاهش درد و تورم ناشی از کبودی و برطرف شدن آن می توانید با باند کشی محل کبودی خود را ببندید. این بهترین روش برای وارد کردن فشار به منطقه ی آسیب دیده است. وارد کردن فشار به درمان سریع تر کبودی شما کمک خواهد کرد.

کرم ویتامین k

یکی از بهترین روش ها برای درمان کبودی پوست به خصوص کبودی های پس از انجام لیزر استفاده از کرم های حاوی ویتامین k است. این کرم ها به لخته شدن خون کمک زیادی می کند از این رو اگر می خواهید کبودی پوست شما زودتر برطرف شود روزانه 2 بار کرم ویتامین k بر روی کبودی خود بمالید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبودی می باشد. کافی است کمی ژل آلوئه ورای تازه و خالص را بر روی محل کبودی خود بمالید. این کار به کاهش درد و التهاب ناشی از کبودی کمک زیادی می کند.